OGRE στο Mac

Είναι αργά και τα @@ μου έχουν ήδη σπάσει... τελικά όμως τα κατάφερα, οπότε θα κοιμηθώ ήσυχος στο κρεββάτι μου χωρίς να βλέπώ όνειρα με κώδικες και errors και γενικά από την στιγμή που στο Mac OS X κάνεις ένα απλό drag n drop, όταν αρχίζει το compiling τα πράγματα περιπλέκονται... και γίνονται πιο δύσκολα και από Gentoo.

Και αυτό γιατί δεν υπάρχει documentation, ειδικά σε projects που είναι open source και η Apple δεν τα έχει σε μεγάλη υπόληψη. Ένα τέτοιο project πρέπει να είναι και το OGRE -- διαφορετικά δεν εξηγείται. Έχω "φάει" το internet σήμερα, διαβάζοντας απο comments και forum posts μέχρι wiki και documentations, και τελικά την λύση πάλι μόνος μου την βρήκα.

Το πρόβλημα είναι ότι το OGRE για πρέπει να γίνει compile... για αυτό όταν πάς να το κατεβάσεις εδώ σε ρωτάει τι θέλεις:

  1. Το pre-compiled (που θα το κάνεις μόνο build ; )
  2. Το source που θα το κάνεις όλο μόνος σου
Αφού λοιπόν υπάρχει precompiled εκδοχή, αρχικά είπα να δοκιμάσω το ότι πιο εύκολο. Προσοχή βέβαια να κατεβάσετε την σωστή έκδοση. Εγώ έκανα λάθος (βλάκας) και κατέβασα την έκδοση για iOS, αντί για mac OS X. Βέβαια μικρό το κακό αφού το κατάλαβα αμέσως μετά αφού κατέβηκε και είδα ότι το build ήταν προορισμένο για iPhone και iPad. Συνεπώς, την 2η φορά κατέβασα την σωστή έκδοση, και συγκεκριμένα την OGRE 1.8.0 SDK for Mac OS X (Μάιος) με το μειονέκτημα ότι η source είναι πάντα μερικούς μήνες νεώτερη ως 1.8.1 RC (Σεπτεμ). Τέσπα, klein mein λέω, ας μην έχω και το latest αρκεί να παίξει.

Ξεκινάω λοιπόν, φορτώνω το dmg, το κάνω extract όπως λέει και μετά μου πετάει το θεϊκό μύνημα: Πρέπει να έχεις εγκατεστημένο το cmake. Και εδώ είναι τώρα που γαμιέται όλος ο Δίας. Έχοντας λοιπόν εγκαταστήσει το homebrew δίνω ο χριστιανός (λέμε τώρα) την εντολή να μου περάσει το cmake (brew install cmake --universal). Όλα καλά, βλέπω ότι μου πέρασε την νεώτερη έκδοση 2.8-9 και την έκανε και compile. Ξεκινάω λοιπό να φορτώσω το project του OGRE όπως δηλώνουν οι οδηγίες.... έλα που ομως με πατούσε σφάλμα...

Ώς πρώτη μου φορά που ανοίγω το XCode 4.5 -- γιατι με αυτό πρέπει να φορτώσεις το OGRE -- δεν είχα ιδέα που μου παν τα τέσσερα. Μέχρι να εξικοιωθώ και να μπορώ να αλλάζω πράματα όπως target, debug release και αρχιτεκτονική μου πήρε κανα 30λεπτο. Anyway, δεν είχα ιδέα τι σκατά ήταν το σφάλμα και άρχισα να googlάρω... και κατέλειξα στο ότι το αναθεματισμένο το cmake δεν πρέπει να είχε εγκαταστηθεί σωστά.

Βλέπεις στο site έδινε έτοιμο dmg file το οποίο δεν είχα προτιμήσει (πάρταααααα μαλάκα) αλλά προτίμησα την πιο ψαγμενη λύση με το brew. Τέλος πάντων, με μία εντολή το πετάω έξω το cmake (brew uninstall cmake) και λέω να δοκιμάσω το dmg. Πάω λοιπόν στην επίσημη σελίδα του cmake και κατεβάζω την έκδοση Mac OSX 64/32-bit Universal (for Intel, Snow Leopard/10.6 or later, δηλαδή την cmake-2.8.9-Darwin64-universal.dmg. Η εγκατάσταση γίνεται πανεύκολα κάνοντας drag n drop και ως διαμαγείας έχουμε γραφικό περιβάλλον για το cmake. wow!

Υπάρχει ένα πρόβλημα όμως... οι καλοί προγραμματιστές δεν έχουν κάνει σωστά την δουλειά τους. Συγκεκριμένα, κατά την εγκατάσταση του cmake dmg σας ρωτάει αν θέλετε να εγκαταστήσει και το command line tool ώστε να δουλεύετε το cmake από bash shell. Εδώ γαμιέται πάλι ο Διας.. βλέπετε, αν έχετε εγκαταστήσει μία προηγούμενη έκδοση του cmake για terminal, πχ το cmake-2.8-8 τότε έχουν δημιουργηθεί symlinks προς το /usr/bin/cmake όπου ταυτίζονται με αυτή την έκδοση. Κανονικά, θα έπρεπε βάζοντας μία καινούρια έκδοση του cmake να αναβαθμίζει και τα symlinks ώστε να βλέπουν την καινούρια έκδοση... δυστυχώς όμως το dmg file δεν έχει σωστά γραμμένο script με αποτέλεσμα να μην μπορεί να κάνει Overwrite τα symlinks λόγω permissions...  πετώντας το μύνημα:

Failed to remove file installation may be incomplete: /usr/bin/ccmake

Άρα ο νουμπάς χρήστης mac καταλήγει έχοντας γραφικό περιβάλλον cmake-2.8-9 και τερματικό cmake-2.8-8 ή ακόμα παλαιότερο... Πιστεύω δεν χρειάζεται να εξηγήσω τι τριμπούρδελο μπορεί να γίνει έτσι και αν ανοίξετε project με cmake (όπως είναι το 99% των C/C++) στο mac.

Η λύση είναι να αλλάξετε εσείς τα symlinks με το χέρι. Δεν κάθησα να γράψω ένα καλό script, αλλά επειδή μου είχαν σπάσει τα @@ έγραψα κάτι πολύ πολύ πρόχειρο που όμως έκανε την δουλειά μου.



#!/bin/bash

osascript -e 'do shell script "ln -sf \"/Applications/CMake 2.8-9.app/Contents/bin/cmake\" /usr/bin/cmake" with administrator privileges'
osascript -e 'do shell script "ln -sf \"/Applications/CMake 2.8-9.app/Contents/bin/ccmake\" /usr/bin/ccmake" with administrator privileges'
osascript -e 'do shell script "ln -sf \"/Applications/CMake 2.8-9.app/Contents/bin/cmakexbuild\" /usr/bin/cmakexbuild" with administrator privileges'
osascript -e 'do shell script "ln -sf \"/Applications/CMake 2.8-9.app/Contents/bin/cpack\" /usr/bin/cpack" with administrator privileges'
osascript -e 'do shell script "ln -sf \"/Applications/CMake 2.8-9.app/Contents/bin/ctest\" /usr/bin/ctest" with administrator privileges'

Αυτό που κάνει δηλαδή είναι να βάζει symlink της GUI version στην terminal based version. Έτσι όπως το έγραψα θα σας ζητήσει 5 φορές τον κωδικό root :P . Μία καλή επιλογή είναι να βάλω μία μεταβλητή $cmake_ver όπου θα ισχύει αυτόματα για όλα τα ln -sf overwrites. Τέλος πάντων, αυτή είναι μία καλή λύση guys.

Ανοίγω λοιπόν το cmake γραφικό και κάνω ότι λένε οι οδηγίες για compile -- ναι για compile άσχετα αν έχουμε επιλέξει το pre-compiled way. Θέλουμε να αλλάξουμε τα settings και το configuration του project σύμφωνα με τα δικά μας.

  • Launch CMake via Applications
  • In the "Where is the source code" box, type or browse to the root directory of your OGRE source (the one that contains the OgreMain folder)
  • In the "Where to build the binaries" box, type or browse to any folder you like - this will be where the build output will go (libraries, headers, dlls & sample exes). The folder does not have to exist yet. Note that you can run this process more than once with different output folders if you want (but we won't complicate matters now)
  • Hit the 'Configure' button near the bottom of the screen
  • Pick 'Xcode' as the generator and opt to use native compilers
  • Answer 'Ok' when asked if you want to create the build directory
  • Wait for the configure process to finish
  • The screen will now have a bunch of configuration options on it, which will be red (this is to indicate this is the first time you've seen them). You can see the potential for customising your build here, but for now just click the 'Configure' button again
  • The values will turn grey, and the 'Generate' button at the bottom will now be enabled. Click 'Generate'
  • Build files will now be generated in the location you picked
Το επόμενο πρόβλημα βρίσκεται στο CMakeScripts/ReRunCMake.make το οποίο περιέχει τα symlinks του project προς το σύστημά σας. Η μαλακία εδώ είναι ότι το OGRE που επιλέξαμε είναι pre-compiled το οποίο σημαίνει πως έχει γίνει compile σε άλλο mac ήδη, άρα το αρχείο ReRunCMake.make περιέχει τα symlinks του εκάστωτε μηχανήματος. Για παράδειγμα εμένα είχε σε όλα την έκδοση 8.8 του cmake και μάλιστα σε διαφορετικό directory. Άρα πάλι με έναν  texteditor κάνει replace τα πάντα όλα σύμφωνα με το σύστημά... το σωστό πλέον αρχείο ήταν αυτό: 

# Generated by CMake, DO NOT EDIT
CMakeFiles/cmake.check_cache: \
/Applications/CMake\ 2.8-9.app/Contents/share/cmake-2.8/Modules/CMakeCCompiler.cmake.in\
/Applications/CMake\ 2.8-9.app/Contents/share/cmake-2.8/Modules/CMakeCCompilerABI.c\
/Applications/CMake\ 2.8-9.app/Contents/share/cmake-2.8/Modules/CMakeCInformation.cmake\
/Applications/CMake\ 2.8-9.app/Contents/share/cmake-2.8/Modules/CMakeCXXCompiler.cmake.in\
/Applications/CMake\ 2.8-9.app/Contents/share/cmake-2.8/Modules/CMakeCXXCompilerABI.cpp\
/Applications/CMake\ 2.8-9.app/Contents/share/cmake-2.8/Modules/CMakeCXXInformation.cmake\
/Applications/CMake\ 2.8-9.app/Contents/share/cmake-2.8/Modules/CMakeCommonLanguageInclude.cmake\
/Applications/CMake\ 2.8-9.app/Contents/share/cmake-2.8/Modules/CMakeDetermineCCompiler.cmake\
/Applications/CMake\ 2.8-9.app/Contents/share/cmake-2.8/Modules/CMakeDetermineCXXCompiler.cmake\
/Applications/CMake\ 2.8-9.app/Contents/share/cmake-2.8/Modules/CMakeDetermineCompilerABI.cmake\
/Applications/CMake\ 2.8-9.app/Contents/share/cmake-2.8/Modules/CMakeDetermineCompilerId.cmake\
/Applications/CMake\ 2.8-9.app/Contents/share/cmake-2.8/Modules/CMakeDetermineSystem.cmake\
/Applications/CMake\ 2.8-9.app/Contents/share/cmake-2.8/Modules/CMakeFindBinUtils.cmake\
/Applications/CMake\ 2.8-9.app/Contents/share/cmake-2.8/Modules/CMakeFindXCode.cmake\
/Applications/CMake\ 2.8-9.app/Contents/share/cmake-2.8/Modules/CMakeGenericSystem.cmake\
/Applications/CMake\ 2.8-9.app/Contents/share/cmake-2.8/Modules/CMakeParseArguments.cmake\
/Applications/CMake\ 2.8-9.app/Contents/share/cmake-2.8/Modules/CMakeParseImplicitLinkInfo.cmake\
/Applications/CMake\ 2.8-9.app/Contents/share/cmake-2.8/Modules/CMakeSystem.cmake.in\
/Applications/CMake\ 2.8-9.app/Contents/share/cmake-2.8/Modules/CMakeSystemSpecificInformation.cmake\
/Applications/CMake\ 2.8-9.app/Contents/share/cmake-2.8/Modules/CMakeTestCCompiler.cmake\
/Applications/CMake\ 2.8-9.app/Contents/share/cmake-2.8/Modules/CMakeTestCXXCompiler.cmake\
/Applications/CMake\ 2.8-9.app/Contents/share/cmake-2.8/Modules/CMakeTestCompilerCommon.cmake\
/Applications/CMake\ 2.8-9.app/Contents/share/cmake-2.8/Modules/Compiler/GNU-C.cmake\
/Applications/CMake\ 2.8-9.app/Contents/share/cmake-2.8/Modules/Compiler/GNU-CXX.cmake\
/Applications/CMake\ 2.8-9.app/Contents/share/cmake-2.8/Modules/Compiler/GNU.cmake\
/Applications/CMake\ 2.8-9.app/Contents/share/cmake-2.8/Modules/FindBoost.cmake\
/Applications/CMake\ 2.8-9.app/Contents/share/cmake-2.8/Modules/FindPackageHandleStandardArgs.cmake\
/Applications/CMake\ 2.8-9.app/Contents/share/cmake-2.8/Modules/FindPackageMessage.cmake\
/Applications/CMake\ 2.8-9.app/Contents/share/cmake-2.8/Modules/FindPkgConfig.cmake\
/Applications/CMake\ 2.8-9.app/Contents/share/cmake-2.8/Modules/Platform/Darwin-GNU-C.cmake\
/Applications/CMake\ 2.8-9.app/Contents/share/cmake-2.8/Modules/Platform/Darwin-GNU-CXX.cmake\
/Applications/CMake\ 2.8-9.app/Contents/share/cmake-2.8/Modules/Platform/Darwin-GNU.cmake\
/Applications/CMake\ 2.8-9.app/Contents/share/cmake-2.8/Modules/Platform/Darwin.cmake\
/Applications/CMake\ 2.8-9.app/Contents/share/cmake-2.8/Modules/Platform/UnixPaths.cmake\
$(SRCROOT)/CMakeFiles/CMakeCCompiler.cmake\
$(SRCROOT)/CMakeFiles/CMakeCXXCompiler.cmake\
$(SRCROOT)/CMakeFiles/CMakeSystem.cmake\
$(SRCROOT)/CMakeLists.txt\
$(SRCROOT)/Samples/BSP/CMakeLists.txt\
$(SRCROOT)/Samples/BezierPatch/CMakeLists.txt\
$(SRCROOT)/Samples/Browser/CMakeLists.txt\
$(SRCROOT)/Samples/CMakeLists.txt\
$(SRCROOT)/Samples/CameraTrack/CMakeLists.txt\
$(SRCROOT)/Samples/CelShading/CMakeLists.txt\
$(SRCROOT)/Samples/Character/CMakeLists.txt\
$(SRCROOT)/Samples/Compositor/CMakeLists.txt\
$(SRCROOT)/Samples/CubeMapping/CMakeLists.txt\
$(SRCROOT)/Samples/DeferredShading/CMakeLists.txt\
$(SRCROOT)/Samples/Dot3Bump/CMakeLists.txt\
$(SRCROOT)/Samples/DualQuaternion/CMakeLists.txt\
$(SRCROOT)/Samples/DynTex/CMakeLists.txt\
$(SRCROOT)/Samples/FacialAnimation/CMakeLists.txt\
$(SRCROOT)/Samples/Fresnel/CMakeLists.txt\
$(SRCROOT)/Samples/Grass/CMakeLists.txt\
$(SRCROOT)/Samples/Instancing/CMakeLists.txt\
$(SRCROOT)/Samples/Isosurf/CMakeLists.txt\
$(SRCROOT)/Samples/Lighting/CMakeLists.txt\
$(SRCROOT)/Samples/NewInstancing/CMakeLists.txt\
$(SRCROOT)/Samples/OceanDemo/CMakeLists.txt\
$(SRCROOT)/Samples/ParticleFX/CMakeLists.txt\
$(SRCROOT)/Samples/ParticleGS/CMakeLists.txt\
$(SRCROOT)/Samples/SSAO/CMakeLists.txt\
$(SRCROOT)/Samples/ShaderSystem/CMakeLists.txt\
$(SRCROOT)/Samples/Shadows/CMakeLists.txt\
$(SRCROOT)/Samples/SkeletalAnimation/CMakeLists.txt\
$(SRCROOT)/Samples/SkyBox/CMakeLists.txt\
$(SRCROOT)/Samples/SkyDome/CMakeLists.txt\
$(SRCROOT)/Samples/SkyPlane/CMakeLists.txt\
$(SRCROOT)/Samples/Smoke/CMakeLists.txt\
$(SRCROOT)/Samples/SphereMapping/CMakeLists.txt\
$(SRCROOT)/Samples/Terrain/CMakeLists.txt\
$(SRCROOT)/Samples/TextureArray/CMakeLists.txt\
$(SRCROOT)/Samples/TextureFX/CMakeLists.txt\
$(SRCROOT)/Samples/Transparency/CMakeLists.txt\
$(SRCROOT)/Samples/VolumeTex/CMakeLists.txt\
$(SRCROOT)/Samples/Water/CMakeLists.txt\
$(SRCROOT)/cmake/FindOGRE.cmake\
$(SRCROOT)/cmake/FindOIS.cmake\
$(SRCROOT)/cmake/FindPkgMacros.cmake\
$(SRCROOT)/cmake/OgreAddTargets.cmake\
$(SRCROOT)/cmake/OgreConfigTargets.cmake\
$(SRCROOT)/cmake/PreprocessorUtils.cmake
 /Applications/CMake\ 2.8-9.app/Contents/bin/cmake -H$(SRCROOT) -B$(SRCROOT)

Στην συνέχεια (όχι δεν τελειώσαμε) βάζουμε το Ogre.framework που βρίσκεται μέσα στο /lib/Release/Ogre.framework και το κάνω copy στο /Library/Frameworks  του συστήματος.

Στο καπάκι, κατεβάζω τα Command Line Tools για το Xcode και τα κάνω εγκατάσταση. Μιλώντας περί Xcode και αφού βάλω τα cmd tools κάνω μία αλλαγή για το σύστημα: sudo xcode-select -switch /Applications/Xcode.app/Contents/Developer

Στα καπάκια κάνω install και το ComputerGraphics (aka CG) ToolKit της nVIDIA από εδώ.

Πλέον νομίζω ότι μπορώ να ανοίξω το OGRE.xcodeproj το οποίο όμως βρίσκεται όχι στο OgreSDK αλλά στο OgreSDK/Build (τον κατάλογο που μου έφτιαξε το γραφικό περιβάλλον του cmake). Μόλις το ανοίξω περίμένω κανα 5-10 λεπτο να κάνει index καμιά 300αρια αρχεία . Μόλις το κανει πρέπει να έχω ένα κίτρινο θαυμαστικό, το οποίο μου λέει (αν το πατήσω) Validate Project Settings, Update to Recommended Settings. Πατάω ναι να το κάνει (δηλαδή να περάσε το configuration του cmake) και κάνω πλέον Build. Θα βγάλει άπειρα warning αλλά θα κάνει επιτυχημένο built. Σε περίπτωση που πετάξει error ψάξτε το αρχείο CMakeScripts/ReRunCMake.make το οποίο θα φταίει κατά 99%.

Πλέον μπορείτε να πάτε στο OgreSDK/bin/debug και να τρέξετε την εφαρμογή που SampleBrowser.app

Τι γαμάτο! Παίζει!

Αμ δε! ΑΜ ΔΕ! Το πρόβλημα είναι ότι αυτή η precompiled έκδοση του Ogre βλέπει μόνο τα πακέτα που είχε όταν έγινε compile, για παράδειγμα το OSI και κάτι άλλα δεν τα διαβάζεις κάν ότι υπάρχουν στο σύστημά μου, με αποτέλεσμα να μην μπορώ να τα χρησιμοποιήσω. Άρα η μόνη λύση μου είναι ... compile from source.

Αφού λοιπόν διάβαζα περίπου 2 μέρες για τα dependencies και πως να τα βάλω, τελικά βρήκα ένα γαμάτο αποθετηριο που το διατηρούν για αυτό ακριβώς τον λόγο. Επειδή δεν ήταν στο github αλλά στο mercury κατεβασα το αντιστοιχο πρόγραμμα από το brew και στο καπάκι το έκανα clone στο mac. Μετά από μερικά λεπτά τα είχα όλα έτοιμα. Δυστυχώς το compile δεν έγινε με την πρώτη, αλλά μετά από αρκετές προσπάθειες βρήκα την άκρη και το έκανα compile!!!! Fuck yeah!

Πάλι όμως υπάρχει πρόβλημα... ναι γαμώ τον Δία και το μουνί της μάνας του... πάλι πρόβλημα! Αυτή την φορά, το project για compile από source δεν είχε ενταγμένα τα targets για samples και τον SampleBrowser app με αποτελεσμα να μην παράγεται κανένα app για mac. Πηρες ενα project, το έκανες compile και αυτο ήταν... καθεσαι σαν μαλακας τωρα και το κοιτάς...

Διαβάζω λοιπόν ότι πρέπει να διαβάσω άλλες τόσες μέρες για να βρω πώς το κάνω αυτό αφού το Xcode είναι ένα μπουρδέλο και μισό. Εννοείται δε ότι το Xcode 4.5 δεν έχει καμία σχέση με το Xcode 3.5. Οπότε όσα guides βρήκαν ήταν το λιγότερο outdated....

Με αυτά και μα αυτα λοιπόν, σκέφτομαι να δω τι παίζει σε Ubuntu και OGRE. Αραγε θέλει 1 εβδομάδα προετοιμασία;

One word...

sudo apt-get install libogre-dev



Ta sxolia dika sas